Hoe de populariteit van uw website te verhogen door linkbuilding

Een van de belangrijkste onderdelen van uw SEO-strategie is linkbuilding, het proces van het verkrijgen van inkomende links naar uw website. Links zijn als de valuta van het internet. Hoe meer waardevolle links er naar uw website verwijzen, hoe beter deze zal scoren. Deze inkomende links worden backlinks genoemd.

Als het op SEO aankomt, zijn er weinig dingen die zoveel verschil kunnen maken als het aantal en de kwaliteit van de backlinks die uw website heeft. Links helpen Google bij het vaststellen van de populariteit van een website en geven ook belangrijke informatie over hoe pagina's met elkaar in verband staan.

Het proces van het verkrijgen van backlinks kan zeer arbeidsintensief zijn en kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen, maar is noodzakelijk voor een succesvolle SEO-strategie. Zelfs als u een uitstekende website bouwt en al het andere correct doet voor SEO, zal uw website veel sneller aan populariteit winnen met backlinks. Backlinks vertellen Google waar uw website staat in termen van populariteit, relevantie en integriteit, wat de drie componenten zijn die Google gebruikt om websites prioriteit te geven op de pagina's met zoekresultaten. 

Dus hoe creëer je backlinks?

De meest waardevolle backlinks komen van geloofwaardige en populaire websites die al hoog scoren. Als een populaire, betrouwbare website naar uw website linkt, verhoogt dat uw integriteit en populariteit in de ogen van het algoritme van Google. Zie het als volgt: Wanneer relevante en gerenommeerde sites naar uw site linken, wordt hun geloofwaardigheid op u afgewenteld. 

Wanneer u op zoek bent naar mogelijkheden om links te bouwen, zoek dan naar populaire, geloofwaardige en relevante sites. Google waardeert links van sites die qua onderwerp aan elkaar gerelateerd zijn veel meer dan links die niet gerelateerd zijn. Als u een fysiotherapiepraktijk runt, zal een link van een medische website veel meer waarde krijgen dan een link van een receptenwebsite. Zelfs als de website geen verband houdt met uw eigen website, als de inhoud rond de link relevant is, zal dat de waarde van die link verhogen. Dingen zoals nieuwssites kunnen niet gespecialiseerd zijn in inhoud die relevant is voor uw bedrijf, maar hun links kunnen nog steeds zeer waardevol zijn.

SEO is alles over outranking uw concurrentie en je zal moeten meer backlinks dan uw top concurrent te creëren om hen te outranking. Houd echter in gedachten dat, terwijl het totale aantal backlinks van uw website belangrijk is, wat nog belangrijker is, is het aantal verwijzende domeinen. Met andere woorden, hoeveel afzonderlijke domeinen linken naar uw site? Elke link die u krijgt van een apart domein is over het algemeen waardevoller dan meerdere links van hetzelfde domein.

Een ander waardevol ding om te begrijpen over backlinks is hoe ankertekst werkt. Ankertekst is de tekst - een woord of zin - die aan een link is gekoppeld en die meestal in een onderstreept blauw lettertype verschijnt waarop u kunt klikken (ook bekend als een hyperlink). Google gebruikt deze tekst en de tekst eromheen om te bepalen hoe relevant de link is, en daarom moet u deze tekst zorgvuldig kiezen in plaats van de woorden "klik hier" als hyperlink te gebruiken.

Nu je begrijpt hoe links werken, hoe ga je ze bouwen? Hoe krijg je links naar je website op de website van iemand anders? Hoewel uw backlinks passief zullen groeien als u een legitiem bedrijf heeft, zult u niet de resultaten zien die u wilt door gewoon te blijven zitten en te wachten tot mensen een link naar uw site plaatsen. Een goede linkbuilding strategie is proactief. Uw digitale marketing team moet altijd op zoek zijn naar mogelijkheden om links te bouwen.